به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای کردستان در جلسه کمیسیون راههای استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اولویت اصلی راههای استان باید تکمیل کریدور شماره ۱۰ (کریدور میاندوآب_کرمانشاه) باشد که کاهش خوبی در کاهش تلفات جادهای استان خواهد داشت.
وی افزود: اقدامات خوبی در راستای کاهش تلفات در استان صورت گرفته که از جمله آن راهداری محوری بوده است، اما باید اقدامات مؤثر دیگری نیز صورت گیرد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای کردستان ادامه داد: طی سه سال اخیر ۷۰۴ میلیارد تومان برای روکش راهها، ۲۴۷ میلیارد تومان برای ارتقای ایمنی و حفاظ میانی و ۶۰ میلیارد تومان نیز برای رفع نقاط حادثهخیز استان هزینه شده است.
حسنی اضافه کرد: استان کردستان در 6 ماه اول سال جاری ۸.۳ درصد کاهش تلفات جادهای را داشته است که رتبه اول کشوری را کسب کرد، در حالی که این آمار در کشور ۸.۲ درصد افزایش داشت.
وی با اشاره به اینکه استان کردستان طی دو سال اخیر ثبات را در کاهش تلفات جادهای داشته است، خاطرنشان کرد: در این بخش استان کردستان سال گذشته در رتبه ششم کشور قرار داشت که سال جاری به رتبه سوم رسیده است، در واقع همواره استان کردستان طی دو سال اخیر در رتبههای اول تا پنجم کاهش تلفات جادهای در کشور قرار داشته است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای کردستان با بیان اینکه در سال گذشته شش فقره تصادف مهم با ۲۰ نفر فوت سر صحنه را در استان داشتیم، تصریح کرد: طی سه سال گذشته ۴۳ درصد تصادفات استان در کیلومتر صفر تا ۱۰ شهرها اتفاق افتاده است.
حسنی ادامه داد: در مجموع ۵۸ درصد تصادفات منجر به فوت استان در محورهای اصلی، ۲۲ درصد در محورهای فرعی و ۲۰ درصد در محورهای روستایی استان رخ داده است.
وی با اشاره به نقاط پرخطر تصادف را در استان، محورهای مریوان-باشماق، مریوان-سقز و بالعکس و بیجار-تکاب گفت: شهرستان سقز از لحاظ تصادفات در رتبه اول استان قرار داشته و پس از آن شهرهای سنندج و بیجار قرار دارند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای کردستان با اشاره به وجود ۲۸ نقطه پرتصادف در استان افزود: هشت نقطه پرتصادف در کردستان اصلاح شده است و اصلاح دو نقطه دیگر نیز در دست اجرا قرار دارد.